Nace Gallaecia-PET, a primeira rede galego-portuguesa para o desenvolvemento de tecnoloxía de imaxe médica PET

A rede Gallaecia, impulsada en Galicia polo Grupo de Imaxe Molecular do IDIS, é un acordo transfronteirizo para mellorar o diagnóstico por imaxe de medicina nuclear. En esta iniciativa participan seis entidades galegas e cinco portuguesas.

As técnicas por imaxe médicas son determinantes á hora de diagnosticar enfermidades e calquera anomalía que ocorra no organismo. Por iso, seis entidades galllegas e cinco portuguesas asinaron este venres un acordo de cooperación transfronteirizo entre ambas as comunidades, dentro da rede Gallaecia-PET para desenvolver a tomografía por emisión de positrones ou PET, un tipo de imaxe de medicina nuclear. 

O grupo de Imaxe Molecular do IDIS, liderado pola doutora Virginia Pubul, xefa de Medicina Nuclear do CHUS, e o doutor Pablo Aguiar, profesor de Radioloxía e Medicina Nuclear da USC, é un dos socios principais desta rede Gallaecia-PET en Galicia. “O IDIS é un socio central nesta rede, pois está previsto que valide boa parte desta tecnoloxía PET, que se vai a desenvolver no Hospital Clínico de Santiago”, en palabras do investigador e doutor Aguiar.

Esta rede é un acordo de cooperación entre entidades portuguesas e galegas participantes na proposta de rede de colaboración público privada Gallaecia-PET que espera recibir financiamento de fondos de desenvolvemento Interreg POCTEP. A cooperación entre socios transfronteirizos permite expoñerr grandes desafíos tecnolóxicos. “A rede Gallaecia-PET permitirá coordinar e aumentar significativamente as diferentes capacidades existentes en ambas as rexións en tecnoloxía de imaxe médica PET, desde a investigación preclínica e desenvolvemento de radiofármacos ata o seu uso clínico”, sinalan. 

O acto de firma do acordo tivo lugar na Sala do Senado da Universidade de Coimbra. Alí ademais dos investigadores do IDIS e coordinadores desta rede, os doutores Pablo Aguiar e Virginia Pubul, estiveron presentes o Conselleiro de Sanidade da Xunta de Galicia, Julio García Comesaña e o Vicerreitor da Universidade de Coimbra, entre outras autoridades médicas e institucionais que asistiron ao acto.  

Acordo transfronteirizo

Entre as entidades atópanse empresas e centros de investigación da eurorrexión: a Fundación Instituto de Investigación Sanitaria de Santiago FIDIS; o Centro de Investigacións en Medicina Molecular e Enfermidades Crónicas (CIMUS da USC) da Universidade de Santiago de Compostela; a Universidade de Vigo (UVigo); Galaria Empresa Pública de Servizos Sanitarios SA da Consellería de Sanidade; ATI Sistemas SA, a Universidade de Aveiro (UA), o Instituto de Ciencias Nucleares Aplicadas á Saúde (ICNAS-Pharma), o Instituto Politécnico de Coímbra (IPC), o Laboratorio de Instrumentación e Física Experimental de Partículas (LIP), Qubiotech Health Intelligence SA, e Radiation Imaging Technologies Lda. (RI-CHE).

PET e diagnóstico temperán

O PET permite diagnosticar moitas doenzas e inflamacións do organismo a través de radiación controlada. Este sistema emprega pequenas cantidades de materiais radioactivos ou radiofármacos que se inxectan no paciente; cunha cámara especial e un computador, avalíanse as funcións dos órganos e tecidos. 

Esta técnica de exploración é importante no diagnóstico temperán de enfermidades e a valoración das mesmas. Mediante a identificación de cambios a nivel celular, o PET pode detectar as manifestacións temperás de enfermidades antes que outros exames por imaxes, e mesmo controlar a evolución dunha enfermidade, como pode ser o cancro,  enfermidades vasculares ou doenzas inflamatorias, entre moitas outras.

La serie definitiva sobre liderazgo, comunicación, amistad, valores, que tienes que ver ya: "The Chosen" (seas católico o no)

(Por el equipo de | INFONEGOCIOS MIAMI *) En un mundo empresarial obsesionado con métricas vanidosas y crecimiento exponencial a cualquier costo, The Chosen emerge no como una serie religiosa más, sino como el manual no escrito de liderazgo auténtico, construcción comunitaria y sostenibilidad organizacional.

(Tiempo de lectura de valor: 4 minutos)

Lido Beach: ¿la otra playa más bella de Florida? (¿por qué este paraíso natural aún lo ocultan en el top mundial?)

(Por Maurizio y Maqueda) Ubicada en la vibrante costa oeste de Florida, Lido Beach se erige como un tesoro natural que cautiva a quienes tienen el privilegio de visitarla. La gran pregunta es… ¿sigue casi oculto porque parte de su atractivo es que no sea masivo?, quizás por que es tan linda, que quienes la visitan constantemente quieren que permanezca oculta.

(Tiempo de lectura: 4 minutos para enamorarse de Lido Beach)

Startup Valencia crece un 36% y su comunidad supera los 48.000 profesionales en 2025

Valencia consolida en 2025 su posición como uno de los hubs tecnológicos con mayor dinamismo de Europa. Startup Valencia cierra el año con un crecimiento significativo que refuerza esta tendencia: la comunidad que agrupa al ecosistema innovador alcanza ya los 48.000 profesionales, un 36% más que en 2024. La organización privada y sin ánimo de lucro, fundada en 2017, ha incorporado además 57 nuevos socios, alcanzando un total de 407.

Fin de año, dobles agendas y amantes: así viven las fiestas los españoles

Las fiestas de Navidad y Fin de Año no solo traen brindis y turrones… también reavivan otro clásico: el incremento de las aventuras extramatrimoniales. Según datos recientes de Gleeden – la primera plataforma europea de encuentros extramatrimoniales pensada por y para mujeres, con más de 13 millones de usuari@s en todo el mundo y 1,2 millones en España – la actividad dentro de la app aumenta hasta un 28% durante el mes de diciembre, especialmente los días previos a Navidad y Año Nuevo.

2025, el año en que la IA visual se consolida en la industria de la moda y en redes sociales

La inteligencia artificial visual ha dejado de ser una tecnología experimental para convertirse en una infraestructura clave dentro de la industria de la moda. A lo largo de 2025, alrededor del 80% de las marcas del sector tienen ya algún despliegue de IA previsto o activo en 2025. Marcas, creativos y retailers han integrado de forma real la IA en sus procesos de creación de imágenes, campañas, contenidos para redes sociales y producción visual, marcando un punto de inflexión en la evolución del sector.